A GENPRO egyszemélyes műrepülőgép berepülése két fő részből áll. Az első a repülőgép repülési tulajdonságainak, teljesítményeinek és rendszereinek légi vizsgálatából áll, a második rész teljes egészében a műrepülésről szól.
Az első rész további 3 fázisból áll, melyek keretében a következőket fogjuk vizsgálni, tesztelni:
földi rendszerpróbák, kis és nagysebességű gurulópróbák, földi manőverezhetőség
- talajmenti repülések
- a repülőgép általános repülőképességének vizsgálata ezzel a motor-légcsavar-sárkány konfigurációval
- a motor hűtési tulajdonságai
- a pitot-statikus rendszer kalibrálása
- stabilitás és kormányozhatósági vizsgálatok
- átesés és dugóhúzó tulajdonságok vizsgálata
- repülési teljesítmények ellenőrzése (fel-leszálló, emelkedő, sikló utazó stb.)
- aeroellasztikus jelenségek vizsgálata
- rendszerpróbák légi vizsgálata
A második részben a műrepülési tulajdonságokat vizsgáljuk. Ez a szakasz is három különböző fázisból áll.
Az első fázisban a főbb Aresti műrepülő figurákat külön-külön vizsgáljuk.
A 2. fázisban az egyes figurákat összekötve, komplex műrepülést végzünk, majd a 3. fázisban a giroszkópikus manőverek ellenőrzése következik, és összetett műrepülés a műrepülő bemutatókon használt manőverekkel.
Az egész berepülés az úgynevezett „Repülési Terület” fokozatos bővítésével történik, ami a teljes sebesség és terhelési tartomány vizsgálatával fejeződik be.
Legfőbb célunk a mindenre kiterjedő, lépésenkénti, biztonságos berepülés végrehajtása. Az első fázis legfőbb feladata hogy meggyőződjünk arról hogy a repülőgéppel lehet-e biztonságosan repülni és megfelel-e az EASA CS-23-as előírásban foglaltaknak. Ha a repülőgép kielégíti a fenti követelményeket, akkor bocsátható a következő, műrepülési fázisba.
Ezen fázis keretén belül meghatározzuk az egyes műrepülő figurák jellemzőit, megállapítjuk a szükséges kezdő sebesség értékeket, és a figurák végrehajtásának repülőgép vezetési technikáját.
A berepülés két fő fázisát, két különböző tapasztalatú és szakmai hátterű pilóta fogja végezni. Tamás az elsőt, François a másodikat. A tesztrepülések kisebb átfedéssel fognak zajlani a két fő rész között, hogy mindkét pilóta véleményezni tudja a repülőgép minden tulajdonságát, és a további esetleges módosítások az ő együttes véleményük alapján fog történni.